Ondarretako izoztegia (Erreferentziak)

ERREFERENTZIAK

Proiektu hau hasi genuenean, 2 informazio iturri erabili nituen; Internet eta Liburuak. Azkenekoarekin hasi nintzen Argi neukan nire proiektuan itsasoa eta mendiaren integrazioa nahi nituela. Honen ondorioz liburutegitik Utzonen liburu bat hartu nuen. Bestetik nire marrazketak hobetu nahi nituen eta honetarako Souto do Mouraren liburu bat hartu nuen. Azkenik, nire lehen ideietan kurbak ageri zirenez Niemeyerren liburu bat ere eraman nuen nirekin.
Operaren etxea, Sidney, Australia (1973)

Ondoren, azterketa bat burutu nuen interneten. Azterketa hontan berriz uraren integrazioa bilatu nuen. Askoren artean, PLOT arkitektoen lana izan zen gehien inspiratu ninduena, izan ere, beren proiektoak eman baitzidan teilatua erabiltzeko ideia.

Maritime Youth House, Copenhage, Dinamarka (2004)

Hala ere, nire beste helburua lasaitasuna zen, eta hau ordurarte topatutakoarekin ez zuen zerikusi handirik. Orduan etxean nuen WATER (Joachim Fischer, H.F. Ullmanek argitaratua) liburua hartu nuen, eta bertan nire erreferentziarik sendoena topatu nuen: Peter Zumthorren Therme Vals.

Baina asteazkeneko klasean erreferentziei eta ideogramei buruzko erreflexioa egin genuen. Eta orduan konturatu nintzen nire proiektua beste edonon egon zitekeela. Hau ekiditeko Rafael Moneoren liburu bat hartu nuen, izan ere, Moneok eraikinak egin aurretik lekuaren esentzia aztertzen du. Donostin adibidez kuboen asimetria aszendentearen bitartez mendiarekin elkarrizketa bat sortatzen da.

Beraz, nire erreferentzi nagusiak ondokoak direla esango nuke:

Oscar Niemeyer


Arte modernoko museoa, Niteroi, Rio de Janeiro, 1994



Claudio Santoro antzerki nazionalaren eskailerak, Brasilia, Brasil (1958)

Peter Zumthor



Therme Vals, Graubunden Canton, Suiza (1996)

PLOT





Maritime Youth House, Copenhage, Dinamarka (2004)

Rafael Moneo



Donostiko Kursaal Jauregia (1999)


Comentarios

Entradas populares